• (+420) 728 948 479
  • Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Neaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení

Franchising je odbytový systém, jehož prostřednictvím se uvádí na trh zboží a/nebo služby a/nebo technologie. Opírá se o úzkou a nepřetržitou spolupráci právně a finančně samostatných a nezávislých podnikatelů - franchisora a jeho franchisantů. Franchisor zaručuje svým franchisantům právo a zároveň jim ukládá povinnost provozovat obchodní činnost v souladu s jeho koncepcí. (viz. Evropský kodex etiky franchisingu).


Neaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení

Česká literatura:

ČESKÁ ASOCIACE FRANCHISINGU. Franchising České republika 2003. Praha: Grátis s.r.o., 2004. 11. s. ISBN 80-239-2637-3.

ČESKÁ ASOCIACE FRANCHISINGU. Franchising v České republice. Praha: Daranus, s.r.o., 2008. 35 s. ISBN 978-80-254-2136-9.

LOEBL, Zbyněk; LUKAJOVÁ, Dana. Franchising - úspěch bez čekání. Praha: Grada, 1994. ISBN 80-7169-050-3.

MENDELSOHN, Martin; ACHESON, David. Franchising: moderní forma prodeje. Praha: Management Press,
1994. 11 s. ISBN 80-85603-54-3.

ŘEZNÍČKOVÁ, Martina. Franchising : Podnikání pod cizím jménem. Praha: C. H. Beck, 1999. 243 s. ISBN 80-7179-257-8.

Zahraniční literatura:

ŠTENSOVÁ, Antónia. Podnikanie vo franchisingovom reťazci, Bratislava, Sofa, 1994. ISBN 80-85752-20-4.

LELOUP, J.M. La Franchise, Paris,

Fairplay Franchising - 3. Auflage, Spielregeln für partnerschaftlichen Erfolg, Waltraud Martius, Erscheinungsjahr: 2015 (http://www.syncon-international.com/buecher/fairplay-franchising)

Wissens - und Innovationsmanagement in der Franchisepraxis, Nachhaltig erfolgreich durch Replikation und Innovation, KNOW-HOW, ERFOLGREICH VERMITTELN, Waltraud Martius, Achim Hecker, Birgit Renzel (http://www.syncon-international.com/buecher/wissensmanagement)

Die Geschichte des Franchisings. Von den historischen Wurzeln bis zum heutigen Franchiseverständnis (Taschenbuch), Stephan Simonis (Autor), Verlag: Kontor Verlag; Auflage: 1 (Juni 2004), Sprache: Deutsch, ISBN: 3937604073, zdroj: amazon.de

Integriertes Zufriedenheitsmanagement in Franchisingnetzwerken. Theoretische Fundierung und empirische Analyse (Broschiert), Maren Wunderlich (Autor), Verlag: Deutscher Universitätsverlag; Auflage: 1 (März 2005), Sprache: Deutsch, ISBN: 3824483262, zdroj: amazon.de

Franchisegebühren: Ziele, Aktionsparameter, Bestimmungsfaktoren – Markus Preissner, Verlag: Kölner Wissenschaftsverlag; Auflage: 1 (September 2005), Sprache: Deutsch, ISBN: 3937404147, zdroj: amazon.de

Franchising - Die Königsklasse der Vetriebssysteme, Dr. Eckhard, Mag. Waltraud Frauenhuber, Dr. Christoph Liebscher, MBA (Insead), Dr. Christoph Wildhaber, Verlag: Luchterhand (Hermann); Auflage: 2., Aufl. (Juli 2002), Sprache: Deutsch, ISBN: 3472050470, zdroj: amazon.de

Handbuch Franchising & Cooperation: Das Management kooperativer Unternehmensnetzwerke – 2001 von Dieter Ahlert (Herausgeber), Verlag: Hermann Luchterhand Verlag (2001) Sprache: Deutsch,
ISBN-10: 3472045116, ISBN-13: 978-3472045113, zdroj: amazon.de

Das ABC des Franchisings. Ein Leitfaden für Franchisenehmer und – geber -  März 2002, von Ernst Wilhelm (Autor), Verlag: Lexika (März 2002), Sprache: Deutsch, ISBN-10: 3896942891, ISBN-13: 978-3896942890, zdroj: amazon.de

The Franchising Handbook, How to choose, start and run a successful Franchise, Carl Reader 

The Franchising Bible, published in association with the British Franchise Association, is the latest edition of the Crimson Startups series

The Essential Women's Guide to Buying a Franchise 

The 20 Most Asked Questions in Franchising, What you need to know before you franchise your business by Clive Sawyer

Časopisy:

Vlastní firma FRANCHISING (předplatné objednat možno zde: www.franchising.cz/vydavatelstvi)


Neaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení
EFF

Evropská franchisová federace (EFF) je mezinárodní nezisková asociace, která reprezentuje národní franchisové asociace a federace založená v roce 1972. Jejími členy jsou národní asociace nebo federace vzniklé v Evropě. Její cíle jsou vědecké, pedagogické, informační a etické.

Posláním federace je:

  • Propagace franchisingu v Evropě,
  • Hájení etiky franchisového podnikání propagací Evropského etického kodexu,
  • Ovlivňování a podpora rozvoje franchisingu v Evropě,
  • Zastupování zájmů franchisového podnikání u mezinárodních organizací (Evropská komise nebo Evropský parlament),
  • Podpora a zastupování evropských účastníků franchisového podnikání ve světě,
  • Výměna informací a dokumentace mezi národními asociacemi v Evropě i ve světě,
  • Poskytování služeb členským asociacím,
  • Koordinace činnosti národních franchisových asociací, svazů nebo federací v Evropě,
  • Podporování vzniku nestranných a vědeckých studií o franchisingu.
  • Evropská franchisová federace hájí etickou vizi rozvoje franchisingu tak, jak je vyjádřeno v Evropském kodexu etiky franchisingu sestaveném v roce 1972.

Vědecké, pedagogické, informativní a etické cíle jsou principiálně plněny:

  • prováděním výzkumu, studií, přehledů a veškerých dalších činností za účelem podpory studií, propagace a rozvoje franchisingu v Evropě;
  • studiem národní, EU nebo mezinárodní legislativy, která by mohla ovlivňovat franchising a jeho další rozvoj;
  • studiem a stanovením nejlepších metod k zajištění praktické aplikace Evropského etického kodexu franchisingu;
  • výměnnou informací, dokumentace a zkušeností mezi různými národními franchisovými asociacemi a federacemi v Evropě;
  • zajištěním neustále komunikace s mezinárodními franchisovými asociacemi a federacemi k zajištění úzké kontroly a k zajištění podílu při rozvoji specifických franchisových postupů, principů a legislativy;
  • organizací jednání, konferencí, seminářů, sympozií, konferencí a workshopů;
  • organizováním kampaní, které informují všeobecnou veřejnost a úřady o cílech a úkolech federace při udělování licencí v obecné formě;

European Franchise Federation
Ave. Louise, 65/11 (floor 4/office 26)
B-1050 BRUSSELS, Belgium
Tel: +32 - 2 - 520.16.07, Fax: +32 - 2 - 520.17.35
www.eff-franchise.com
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Chairman: Mr. Michael Eyre
Executive Director: Mrs. Carol Chopra


Neaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení

Česká asociace franchisingu věnuje problematice financování již několik let značnou pozornost a vyvinula úsilí a iniciativu směrem k finančním institucím, státním orgánům a jiným nositelům financování s návrhem spolupráce při řešení tohoto zásadního problému.

Pro financování franchisingu jsou použitelné následující finanční zdroje:

  • bankovní úvěry
  • půjčky z privátních zdrojů
  • státní programy podpory pro malé a střední podnikatele
  • finanční nebo strategický partner
  • leasing
  • factoring, forfaiting dodavatelské úvěry
  • Venture Capital
  • strukturální fondy EU

Poskytovatel finančních zdrojů většinou vyžaduje především komplexní, realistický a kvalitně zpracovaný Business Plan, který musí minimálně obsahovat:

  • vizi pro konkrétní podnikatelský záměr
  • formulaci cílů a záměrů společnosti
  • strategii pro dosažení stanovených cílů
  • rozvojový plán nebo-li detailní projektové očekávání a plánování podniku na nejméně 3-5 let (výnosy, struktura nákladů, výsledek hospodaření, cash-flow apod.)
  • analýzy tržního prostředí a konkurence
  • marketingové trendy v dané oblasti podnikání
  • SWOT analýzu
  • simulování případných rizik
  • organizační schéma, transparentní popis rozhodovacích procesů
  • popis právních a majetkových struktur dané společnosti
  • a další potřebné materiály dle požadavků finanční instituce

Česká asociace franchisingu má ve svém plánu činnosti i pro další období vytvořen významný prostor pro spolupráci se všemi subjekty, kteří přispívají k řešení problematiky financování franchisingu. Jedná se především o Ministerstvo průmyslu a obchodu, agentury Ministerstva průmyslu a obchodu a Českomoravskou a záruční rozvojovou banku.

Úkolem a snahou ČAF je i nadále ukazovat cestu potenciálním franchisantům, kde hledat další zdroje pro financování franchisingu a tím napomoci rozvoji franchisingu v České republice.


Česká asociace franchisingu

ČESKÁ ASOCIACE FRANCHISINGU (ČAF) je nezisková profesní organizace sdružující na národní úrovni poskytovatele franchisingu – franchisory a odborníky z oblasti práva a poradenství zaměřující se na problematiku franchisingu. ČAF vznikla v roce 1993 a jejími členy jsou jak velké a známé mezinárodní značky, tak i menší tuzemské franchisové systémy.

Kontakt

Česká asociace franchisingu, z.s.
Těšnov 5, 110 00 Praha 1

 (+420) 728 948 479
 caf@czech-franchise.cz

IČ: 49625811

Copyright © 2024 Česká asociace franchisingu