- Nedávno jste si převzali franchisovou licenci TrustWorthy Investment. Co byl hlavní důvod spolupráce s touto společností?
Cesta ke vzájemné spolupráci začala tím, že jsem se přihlásil do výběrového řízení na pozici obchodní ředitel pro interní obchodní síť. Zaujala mě pracovní náplň i vlastní produkty. Během několika měsíců došlo ke sjednocení konceptu fungování společnosti a to pouze na franchizingovém konceptu. V té době jsem už měl osobní zkušenost a díky tomu, že jsem znal firmu „zevnitř“, využil jsem nabízenou možnost a projevil zájem o franchizu. Pro každou společnost jsou především důležití lidé, kteří mají jasnou vizi, dokáží za ní jít i přes překážky a drží pohromadě. V TWI takoví lidé jsou.
- Jak vnímáte společnost TrustWorthy Investment do budoucnosti? V čem se TWI odlišuje od ostatní konkurence?
Zcela zásadní rozdíl vidím v tom, že TWI jako jediná společnost v oblasti obchodu s drahými kovy má v ČR vlastní rafinaci a dokáže získat výchozí surovinu pro následnou výrobu certifikovaných investičních slitků. Tato jednoznačná konkurenční výhoda nabízí obrovský potenciál pro další rozvoj.
- Jaké byly Vaše předchozí zkušenosti ve sféře obchodu s drahými kovy, diamanty či numismatikou?
S možnostmi obchodování s drahými kovy jsem se seznámil před třemi lety. Absolvoval jsem všechny potřebné školení a dva dny poté, co jsem získal certifikát, byl vyhlášen první celostátní lockdown. Do té doby jsem byl zvyklý vést obchodní jednání a uzavírat smlouvy při osobním setkání. Najednou bylo potřeba naučit se jiným formám prodeje a marketingu. Přijal jsem to jako výzvu a pronikl do světa internetového marketingu. Získané zkušenosti nyní můžem úspěšně uplatnit.
- V čem vidíte největší potenciál na trhu s drahými kovy, diamanty, numismatikou?
Jedná se o komodity, které jsou v době ekonomických výkyvů bezpečnou variantou pro uložení peněz. Za důležité považuji, že drahé kovy jsou pro téměř každého člověka zcela srozumitelné. Když například klientům vysvětluji jak spoření do zlata funguje, jejich nejčastější reakcí bývá: „Ano, to mi dává smysl“.
- Proč jste se rozhodli právě pro franchisingový koncept podnikání?
S podnikáním ve franchisingovém konceptu mám pětileté zkušenosti v oboru realit. Prošel jsem si cestu od řadového spolupracovníka, přes vedoucího kanceláře až po ředitele pobočky. Vstupuji do podnikatelského modelu, který je mi známý. Mohu říci, že jsem svým způsobem i rád, že TWI je na začátku fungování v oblasti franchisingu, neboť mám prostor ovlivnit mnohé praktické činnosti.
- Myslíte si, že franšíz je "hudbou budoucnosti"?
Malé a střední podnikatele stojí hodně úsilí, když se chtějí na trhu prosadit. Franšíza nabízí připravené a již ověřené postupy a návody. Většinou se jedná o známé značky a zákazník může očekávat standard kvality.
- Poradíte potenciálním zájemcům jak si vybrat vhodnou franchizu?
Hodnotící parametry jsou vždy individuálního charakteru. Obecně si myslím, že každý zájemce o franchizu si dokáže najít takovou, se kterou bude spokojený a úspěšný. Ze svých zkušeností vím, že je vždy o něco více náročné začít působit ve zcela jiném oboru, než člověk dosud podnikal. Dále bych důkladně zvažoval koncept, kdy část provozoven je tzv. "vlastních".