Subway logo

Značka Subway v Česku oznámila 50% slevu na poplatcích společnosti, a to konkrétně snížením z osmi na čtyři procenta. Restaurace otevřené pro rozvoz tak mají v této nelehké době úlevu.


  • Snížení franšízových poplatků uleví provozovatelům restaurací
  • Společnost zpřísňuje už tak vysoké nároky na hygienu v restauracích
  • Značka se s nadějí připravuje na znovuotevření restaurací

Společnost plánuje tato opatření revidovat každý týden podle toho, jak se bude situace vyvíjet. Situaci komentuje ředitel pro střední a východní Evropu Martin Princ: „Současná situace kriticky zasáhla gastronomické provozovny. Toto odvětví procházelo velmi složitým obdobím, negativně ovlivněné nárůstem nákladů na zaměstnance, zvyšujícími se nákupními cenami potravin a nyní jej zasáhlo to, co si nikdo nedovedl jen tak představit. Nejedná se jen o Českou Republiku nebo Evropu, ale o veškerý globální trh. Věřím, že postupně budou učiněna taková opatření, která pomohou mnohým našim franšízantům situaci zvládnout, i když to nebude jednoduché.  Vše závisí na tom, jak rychle se stávající pandemie COVID-19 dostane pod kontrolu.”

Vedení společnosti již několik týdnů sleduje vývoj opatření v celé Evropě. Má přehled, jak se v krizi chovají jednotlivé státy a jaké další kroky podnikají. Rozdíly jsou markantní. Situaci popisuje tisková mluvčí Irena Očková. „V době, kdy šíření viru začalo být kritické v Itálii, jsme měli v naší oblasti žádný nebo jeden případ nákazy. Zdálo se, že máme ještě “dost času” na adaptaci. Od následujícího týdne však přišel rychlý obrat. Některé země střední a východní Evropy měly méně případů, ale kroky pro zpomalení šíření viru byly daleko rychlejší a rozhodnější než na Západě. Například dříve než tamní kolegové jsme řešili zavírání provozu restaurací. Najednou jsme byli více připraveni na situace, které nastávaly, kupříkladu v komunikaci se zákazníkem online i offline, a také co se týče opatření v restauracích.“

Hygiena na prvním místě

Konkrétně nároky na hygienu má Subway velice vysoké. Řetězec má nejvíce poboček rychlého občerstvení na světě, přes 40 tisíc, a tak úzkostlivě hlídá nakládání s jídlem, nádobím, hygienou zaměstnanců a čistotou restaurace. V dnešní “online” době může jedno pochybení obletět celý svět.

„Naší první reakcí na zprávy o coronaviru bylo zpřísnění už i tak vysokých nároků na hygienu. Teď se každý den adaptujeme na nové nařízení vlády a vymýšlíme, jak ještě lépe ochránit zákazníky i zaměstnance. Když byly dveře restaurací ještě otevřeny, hned jsme odstranili ze zákaznické části víčka, nápoje, brčka, prostě vše, co bylo normálně volně k dispozici zákazníkům. Naši zaměstnanci běžně používají i několikrát za hodinu antibakteriální mýdlo, připravují jídlo v neustále  měněných rukavicích. K běžným procesům jsme přidali monitoring zdraví zaměstnanců, platbu pouze kartou a nyní se soustředíme na rozvoz a výdej z okénka - ten také chceme mít co nejbezpečnější. Franšízanti téměř denně dostávají nové informace, co dělat,“ shrnuje Martin Princ.

Například pravidla nyní hojně propagovaného mytí rukou jsou obsáhlou částí provozního manuálu. Subway konzultanti pomáhají zaměstnancům se správným mytím rukou třeba tak, že jim radí zazpívat si narozeninovou písničku „Hodně štěstí, zdraví“, a tím odpočítat správnou dobu na řádné umytí všech částí rukou. Aktuální výhodou značky je certifikované antibakteriální mýdlo, jehož použití již není potřeba podpořit jinou dezinfekcí či gelem. To se při nedostatku těchto prostředků na trhu vyplácí.

Na znovuotevření poboček se značka plně připravuje

Společnost Subway má restaurace ve více než 100 zemích světa a je otázka, kolik z nich nebude situací ovlivněno. Coronavirus je nyní tématem číslo jedna pro zaměstnance společnosti i pro franšízanty vlastnící jednotlivé pobočky. Řetězec se ale s nadějí chystá na znovuotevření poboček a vymýšlí aktivity pro podporu prodejů. „Při aktuálním utlumení činností se soustředíme na alternativní způsoby, jak i nadále obsluhovat naše zákazníky. Čas využíváme i k přípravám na dobu po ukončení omezení provozu. Chceme se vrátit v plné síle,“ nastínil ředitel marketingu pro oblast Milan Obetko.

Pro více informací kontaktujte:

Eva Papánková
Komunikace s médii
E-mail:
e.papankova@seznam.cz
T +420 602 278 880

Irena Očková
Subway Communication
Specialist
E-mail: ockova_i@subway.com
T +420 728 645 057

Fotografie k tématu: https://we.tl/t-vTycX4okdJ  (odkaz platný do 31. března 2020). Zdroj: Subway

Fresh Forward Design

O značce Subway®

  • Řetězec restaurací Subway nabízí čerstvě připravené sendviče, wrapy a saláty ve více než 100 zemích světa, ze svých ingrediencí vytvoří přes sedm milionů sendvičů denně. Řetězec je zdravější alternativou klasickým fast-foodům, hosté si své sendviče, saláty a wrapy mohou naplnit různými masovými i veganskými proteiny a mnoha druhy zeleniny.
  • Značka byla založena v USA před více než 55 lety Fredem DeLucou a rodinným přítelem Petrem Buckem a je stále soukromou firmou, která pracuje s více než 21 tisíci franšízovými partnery na světě.
  • Subway vstoupil na český trh v roce 2004 a nyní má 14 otevřených restaurací. V Evropě je přes 5,500 restaurací na 35 trzích.

Praha, 23. března 2020