McDonald´s

Do rodiny franšízantů McDonald´s v Česku přibyl k listopadu další podnikatel. Je jím pro zlaté obloučky známý Petr Zlínský, který sám několik let řídil rozvoj franšíz restaurací McDonald´s v Česku a Slovensku. Pro společnost McDonald´s pracuje letos přesně dvacet let. Z 93 restaurací v Česku je nyní 73 řízeno franšízanty.


Devatenáctým franšízantem McDonald´s v Česku je Petr Zlínský. Po dvaceti letech zaměstnání u této společnosti a poté, co sám řídil divizi franšízového rozvoje, přebírá 10. listopadu 2016 pod svá křídla vlastní pobočku. Tou je nově otevřená restaurace v obchodním centru Aupark v Hradci Králové. Dochází tím k navýšení podílu franšízanty řízených poboček na 73 : 20 ve prospěch podnikatelů.

„Podpora místních podnikatelů je naších dlouhodobým záměrem. Předávání našich restaurací do rukou franšízantů znamená i velmi dobrý směr rozvoje naší společnosti. Platí to jak pro zákazníky, tak i pro zaměstnance, kteří rodinné zázemí všeobecně oceňují,“ řekl Tomáš Rogacz, generální ředitel společnosti McDonald´s ČR a dodává: „Navíc Petr Zlínský je prvotřídní manažer a těším se, že se mu v jeho nové životní roli bude dařit minimálně stejně dobře, jako u nás v managementu.“

Petra Zlínský, který byl za svého působení v centrále společnosti McDonald’s oceněn například mezinárodní President’s Award, je rád, že může nabyté zkušenosti zhodnotit ve své nové životní etapě, která sebou, podle něj, nese hodně výzev.

Devatenáct úspěšných

Přesně před rokem byla zatím poslední franšíza předána Silvii Muranské, která řídí pobočku McDonald´s v obchodním centru Černý Most v Praze. Franšízanti jsou pro McDonald´s v Česku velmi stabilními a také úspěšnými partnery. Dosvědčuje to například i předání dvou restaurací do rukou druhé generace v rámci rodiny. Průměrně pak na jednoho stávajícího franšízanta v Česku připadají více než tři restaurace.

Strategií McDonald´s je podíl franšíz v Česku dále navyšovat. Ať už se stávajícími či novými licenčními partnery úspěšný kandidát na franšízovou smlouvu musí vedle roční praxe v provozu na každé pozici (od servisu zákazníkům až po řízení pobočky), prokázat i výrazné manažerské schopnosti. Celosvětově razí značka striktní vstupní kritéria, kterými projdou skutečně jen nejlepší z nejlepších. Vzniká tak oboustranně jistota, že restaurace budou perspektivní se stabilním vedením.

Pod zlatými obloučky McDonald´s je ve 122 zemích světa provozováno přes 30 tisíc restaurací. Z 80 % pak jsou restaurace vedeny franšízanty.

Petr Zlínský

Petr Zlínský