Alternativní popis obrázku

V historicky prvním ročníku soutěže Franchisa roku zvítězil v dané kategorii tuzemský franchisový koncept CrossCafe. O vítězství, úspěchu a plánech jsme si povídali s jeho ředitelem, panem Lubošem Martínkem.

 


  • Vaše společnost získala titul Franchisor roku 2015 v prvním ročníku soutěže Franchisa roku. Co to pro Vás znamená?

Získaný titul je skvělá motivace pro celý náš tým. Je to potvrzení, že cesta, kterou jdeme je zajímavá nejen pro naše franchisanty a jejich zákazníky, ale i pro odbornou veřejnost. Je to něco, o co jsme v letošním roce primárně neusilovali, a právě proto nás prvenství v soutěži velmi potěšilo. Přirozeně je to pro nás i velký závazek do budoucna.

  • V čem tkví podle Vás tajemství úspěchu sítě CrossCafe?

Naší filosofií je brát věci takové, jaké jsou. Soustředíme se na to, co můžeme ovlivnit, a to je v první řadě nálada našich hostů. Neustále pracujeme na tom, aby měl každý host po návštěvě CrossCafe lepší den. Odtud je i náš slogan „Pro lepší den…“ Hledáme svou vlastní cestu. Snažíme se naslouchat zákazníkům i franchisantům a zároveň se nebojíme obě skupiny překvapit něčím, o co si sami neřekli. Pro mě osobně je podstatné, že majitelé velmi aktivně s celým týmem značku CrossCafe tvoří a udávají směr, kterým se bude vyvíjet. Oba se aktivně zapojili i do soutěže Franchisa roku.

  • Jak se vám v letošním roce daří?

Náš letošní rok je ve znamení kávy, nejdůležitějšího produktu v nabídce CrossCafe, a její přípravy. Koncem loňského roku jsme se rozhodli pro několika milionovou investici do pořízení špičkové technologie pro přípravu kávy, nových pákových kávovarů. Věříme, že díky této změně oslovíme daleko širší škálu lidí, kteří pijí kávu, zvýšíme svou prestiž coby zaměstnavatel a v neposlední řadě se zvýší naše atraktivita v očích potenciálních franchisantů. Když budou všichni výše jmenovaní spokojení, bude celá značka o kus úspěšnější a hodnotnější. Zatím se ukazuje, že to platí. Návštěvnost našich kaváren roste, v kavárnách máme skvělé týmy zaměstnanců a již v září dobijeme další město s novou kavárnou CrossCafe.

  • Značka CrossCafe je etablovaná na tuzemském trhu. Uvažujete o jejím „vyvezení“ za naše hranice?

Nejlépe rozumíme zákazníkům a jejich chutím v Čechách. Česká republika je stále obrovský trh se spoustou příležitostí, a tak se soustředíme právě na růst a rozvoj tady, doma. Okolní země v hledáčku zatím nemáme.

  • Jaké jsou vaše nejbližší plány, co se týká rozvoje?

Každý rok chceme otevřít alespoň 3 kavárny. Zvolili jsme takové tempo, které nám umožňuje skvěle se připravit na zahájení provozu, zmonitorovat si lokální trh a mít perfektní kontrolu nad děním v síti. Hodně se soustředíme na zvyšování kvality služeb poskytovaných jak franchisantům, tak zákazníkům. Proto se rozrůstá i náš tým franchisora.

Vítěz kategorie získal hodnotné ceny od partnerů, včetně ceny od odborného garanta KPMG, dárkový poukaz na veřejná školení KPMG Business Institutu v hodnotě 40 tis. Kč. Dále společnost CrossCafe získala roční členství v ČAF zdarma.

Česká asociace franchisingu, organizátor soutěže, gratuluje k výhře a děkuje za rozhovor.

Pan Luboš Martínek (vlevo) s jednatelem společnosti CrossCafe panem Martinem Lomickým