Alternativní popis obrázku

Jak se daří nově provozovanému e-shopu a franchisové síti, nebo jak pečují o své stávající zákazníky prozradila paní Michaela Giblová, franšízová manažerka úspěšné lékárenské sítě BENU.


Jak se daří franchisové síti BENU lékáren v letošním roce? A jaké jsou její plány do konce roku?

Co se týče rozvoje, budeme-li vycházet z první poloviny roku 2016, tak se dá předpokládat, že splníme naše cíle pro tento rok (předpoklad je nových 10 franchisových poboček). Zájem je jak o franchisový projekt, tak se daří i akvizicím. Dle našich předpokládaných plánů se síť Benu lékáren, k naší radosti, i nadále rozrůstá.

Kolik poboček nyní nalezneme v ČR a kolik z nich funguje na bázi franchisingu?

 Máme 187 lékáren a z toho 60 je franchisových, tedy téměř 1/3 sítě Benu lékáren je tvořena franchisovými lékárnami, což považuji za velký úspěch.

Zahájili jste prodej pomocí  e-shopu. Jak si na trhu stojí oproti konkurenci?

Ano zahájili, v této fázi je e-shop funkční na všech našich kmenových lékárnách a provoz zkoušíme i pilotně na jedné franchisové lékárně. Tento projekt vnímáme jako velmi úspěšný. Získali jsme touto cestou nové zákazníky a snažíme se o  to, aby se cítili dobře jak se službami e-shopu, tak hlavně na našich kamenných provozovnách.

Mgr. Michaela Giblová, franchisový manažer BENU Česká republika a.s.

Využíváte k loajalitě zákazníka nějaký věrnostní program? 

Ano, máme věrnostní program lékové karty Benu, dále spolupracujeme s projektem BENE+, což je produktem společnosti Moneta (dříve GE Money Bank) a MasterCard. Všechny tyto produkty jsou pro naše zákazníky atraktivní a přináší jim řadu výhod, které mohou čerpat.

A mohou se zákazníci těšit na nějaké novinky?

Samozřejmě, že ano. Marketingové oddělení BENU stále  na něčem pracuje, abychom naše zákazníky něčím překvapovali a mohli je potěšit novými akcemi a projekty, ale jsou to věci zatím tajné, neb konkurence nikdy nespí.

Jak podle Vás vypadá ideální franchisant?

Ideální franchisant je majitelem lékárny, tomuto oboru rozumí, zároveň ale  cítí, že po stránce obchodu a marketingu by to mohl dělat jednodušeji, lépe, více strategicky a pod silnou značkou. Zajímá ho zákazník a chce mu poskytnout maximální péči, služby, zajímavé akce a produkty a to vše za výhodnou cenu. Pokud mne zkontaktuje tento typ zákazníka je spokojenost zaručena na obou stranách, vlastně na třech stranách, protože tímto propojením na tom nejvíce bude profitovat náš společný zákazník!!!