Subway logo

Subway uzavřel rok s pozitivními výsledky. V roce 2020 plánuje další novinky v menu a větší společenskou odpovědnost.

 


Restaurace značky Subway® v České republice zakončily rok 2019 s pozitivními finančními výsledky. Ve 14 restauracích v ČR značka vykázala 2% zvýšení prodejů za rok 2019, s 5% nárůstem v poslední čtvrtině roku. Značka v létě 2019 významně předělala své menu a představila přes 20 nových ingrediencí. Subway očekává, že vývoj prodeje bude v roce 2020 pokračovat stejným směrem.

"Již od počátku roku 2019 jsme zaznamenali až dvojciferný nárůst obratů, ale za významné považuji, že v průměru narostl i počet obsloužených zákazníků. Tito zákazníci pak ve větší míře volili prémiové sendviče, například XL Wrapy, nebo nově představené příplatkové ingredience, čímž se nám podařilo zvýšit i průměrnou účtenku," potvrzuje trend i Oldřich Peprla, Business Development Agent značky pro Moravu.

Největší řetězec rychlého občerstvení na světě s více než 41 tisíci restauracemi ve 100 zemích světa prezentuje i další zajímavá čísla. Hrubý zisk za loňský rok byl v ČR o 61% vyšší než evropský průměr. Počet hostů, kteří navštíví české restaurace Subway, je také vyšší než průměr v Evropě, a to o 9%. Značka má více než 5500 restaurací v 35 zemích Evropy.

Jaro opět přinese změny v menu

Značka v srpnu loňského roku šokovala své hosty obrovskými změnami v menu. Poprvé od vstupu na český trh zásadně změnila nabídku a představila více než 20 nových ingredienci. Vzhledem k tomu, že celkový počet ingrediencí je kolem 60, jedná se o značnou část. Značka samozřejmě musela některé ingredience odstranit, což vedlo k zajímavým komentářům na sociálních sítích.

„Z nabídky jsme vyřadili falafel a někteří lidé nebyli nadšeni". Naše odpověď byla: „To je nám líto, ale místo toho jsme představili čtyři nové veganské produkty. To byl silný argument“, shrnuje ředitel pro CEE Martin Princ.

Nyní Subway stojí před dalším velkým krokem. Vyhodnotit prodejní výsledky všech ingrediencí a připravit se na další evoluci svého menu. Ta je naplánována na jaro. Subway bude svá rozhodnutí zakládat zejména na číslech, zeptá se ale i majitelů své franšízy, jak se jim s produkty pracovalo. „Známe tržní podíl všech produktů a chceme slyšet franšízanty, co si o nich myslí. Mají také příležitosti hovořit o tom, jaké produkty by v budoucnu chtěli v restauracích vidět,“ uzavírá Martin Princ.

Největší řetězec plánuje být „zelenější“

Vedení značky Subway potvrdilo, že nejdříve přemýšlí a pak až koná. Týká se to také výraznější společenské odpovědnosti jejího podnikání a proč byla některá rozhodnutí ve srovnání s ostatními hráči na trhu časově náročnější. Region střední a východní Evropy, včetně České republiky, se inspiroval taktikou značky v západní Evropě a v průběhu roku 2020 bude žádat své hosty, aby se vzdali plastového víčka a brčka při nákupu točeného nápoje. A značka musí zajít dál. Od roku 2017 školí zaměstnance, aby hostům dávali plastové sáčky pouze na vyžádání, a také poskytuje ubrousky vyrobené z recyklovaného materiálu a salátové misky vyrobené z recyklovaného plastu. Subway rovněž hledá náhradu za ostatní plastové obaly a zvažuje, zda místo nich bude používat například obaly papírové.

Evropský regionální ředitel Subway Justin Goes, se sídlem v Amsterdamu, vidí pozici značky jasně: „Uvědomujeme si, že náš rozvoj a úspěch také přináší rostoucí zodpovědnost. Je čas veřejnosti objasnit, co plánujeme. Chceme snížit vliv našeho podnikání na životní prostředí, krok po kroku. Také naši hosté se aktivně zajímají, zda se značka, u které nakupují, chová odpovědně. Proto se nebojíme je zapojit do naší iniciativy.“

Pro více informací kontaktujte:

Eva Papánková
Komunikace s médii
E-mail: e.papankova@seznam.cz
T +420 602 278 880

Irena Očková
Subway Communication Specialist
E-mail: ockova_i@subway.com
T +420 728 645 057

Fotografie k tématu: https://we.tl/t-O1JnPs9pUr  (odkaz platný do 3.2.2020). Zdroj: Subway

O značce Subway®

  • Řetězec restaurací Subway nabízí čerstvě připravené sendviče, wrapy a saláty ve více než 100 zemích světa, ze svých ingrediencí vytvoří přes sedm milionů sendvičů denně. Řetězec je zdravější alternativou klasickým fast-foodům, hosté si své sendviče, saláty a wrapy mohou naplnit různými masovými i veganskými proteiny a mnoha druhy zeleniny.
  • Značka byla založena v USA před více než 55 lety Fredem DeLucou a rodinným přítelem Petrem Buckem a je stále soukromou firmou, která pracuje s více než 21 tisíci franšízovými partnery na světě.
  • Subway vstoupil na český trh v roce 2004 a nyní má 14 otevřených restaurací. V Evropě je přes 5,500 restaurací na 35 trzích.

Praha, 27. ledna 2020