Alternativní popis obrázku

VE VZTAHU OK POINTU K ADVOKACII VIDÍM ZAJÍMAVOU SYNERGII

Historicky prvním otevřeným OK POINTem se stává obchodní místo v Klimentské ulici v Praze a franšízantem je Rudolf Rentsch. Advokát švýcarského původu vidí v OK POINTu skvělou příležitost pro podnikání, do které se vrhá společně se svou manželkou Šárkou.


Proč jste se rozhodli pro investici do tohoto projektu?
Pro tuto investici jsme se rozhodli z více důvodů.
 1.       Projekt hodnotím jako zcela ojedinělý. Na českém bankovním a finančně poradenském trhu nevidím nic, co by se OK POINTům vyrovnalo. Máme díky mBank k dispozici plnohodnotnou a inovativní bankovní platformu. Zároveň můžeme čerpat z bohatého repertoáru Broker Consulting, kde klientům ušijeme služby na míru. V kombinaci s moderní corporate identity samotných pointů dostane provozovatel silný nástroj do rukou, aby na trhu uspěl, a tak svoji investici zhodnotil spíše dříve než později.

2.       Je to pro nás výborná možnost vytvořit rodinný podnik. Moje žena Šárka působí v rámci Broker Consulting jako konzultant, tudíž může zastřešit servis pro soukromou klientelu. Já zase vidím zajímavé synergie ve vztahu k mé advokátní kanceláři, která převážně pracuje pro korporátní klientelu a podnikatele. S nadsázkou můžeme také položit dotaz: Jaká advokátní kancelář má vlastní obchodní místo s plnohodnotnými bankovními, finančními a realitními službami a jaké takové obchodní místo má  svou vlastní advokátní kancelář? Moc jich nebude. Takže budeme jedni z velmi mála, kteří své klientele pomohou nejen pouze chytře investovat finanční prostředky, ale zároveň právně strukturovat majetek optimálně tak, aby byl ochráněn i pro budoucí generaci. 

3.       Projektový tým v čele s Radimem Štantejským je o projektu, oprávněně, tolik přesvědčen, že netrvalo dlouho, abychom byli přesvědčeni i my. Radim projekt vede s obrovskou energií. Zároveň něco obdobného již jednou realizoval. Takže přesně ví, na co si dát pozor.
 
Prošli jste výběrovým řízením, co všechno jste si museli připravit?
Musel jsem připravit celý business case, jako vždy, když člověk uvažuje o vybudování podniku. Na rozdíl od projektu, který si člověk tvoří zcela na zelené louce, v tomto případě Broker Consulting poskytl obrovskou podporu zejména při modelaci případu. Nicméně i v takovém případě je nutné provést analýzu nejenom silných stránek a šancí, ale hlavně i slabých stránek a rizik. Evidentně byl výsledek analýzy kladný.
 
Co byste poradili ostatním zájemcům, které výběrové řízení teprve čeká?
Vzhledem k tomu, že Broker Consulting převzal velkou část přípravy obchodního plánu, zbývá pro provozovatele hlavně najít vhodné místo a složit silný tým. Zejména tým je klíčový. Každý, kdo již někdy spolupracovníky vybíral, ví, jak je právě tento úkol těžký. V našem případě to trochu komplikuje skutečnost, že máme málo času. Ale vím, že i náš tým bude velmi efektivní.
 
Jak na vás celý výběrový proces působil? 
Proces je jasně strukturovaný. S ohledem na velký počet pointů, které se do dvou let mají po celé České republice otevřít, to ovšem jiným způsobem ani nejde. Zkrátka: Postup působí velmi profesionálně.
 
Jak dlouho jste vnitřně zvažovali OK POINT? Jaká byla pro a proti?

Moc dlouho ne. Zajímavý potenciál jsme se ženou identifikovali v podstatě hned, jak jsme se o projektu dozvěděli. Naše pro byla brzy zřejmá  – viz výše – a  těch proti bylo málo. Do projektu se nepouštíme, že bychom neměli co dělat. Právě proto nyní prožíváme hodně intenzivní období a neděláme si žádné iluze, že by se to mělo brzy změnit.
 
Jak jste řešili lokalitu? 
Chtěli jsme Prahu 1, protože tam mám ukotvené svoje další aktivity. Je jasné, že těch dobrých lokalit v centru Prahy za rozumné podmínky je opravdu málo. Navíc se zpravidla nedostanou ani na povrch. Pokud chce nájemce lukrativní sídlo opustit, jsou taková místa zpravidla zamluvená ještě dříve, než předchozí nájem skončí. Rozhodil jsem proto veškeré sítě, které jsme měli k dispozici. Je ironické, že jsme nakonec jako nejvhodnější lokalitu vyhodnotili  místo, které jsme našli standardně přes inzerát na internetu. Lokalita v Klimentské ulici splňuje požadavky na OK POINT v dost dobré míře. Navíc se nám podařilo domluvit výhodné podmínky, což nakonec urychlilo naše jednání.
 
Jaký máte obchodní plán? (návratnost investice, zaměstnanci…)
Na začátku budeme mít dva zaměstnance. Investice by se pak měla vrátit do půl roku. Je to ambiciózní plán a současně velká výzva pro naše podnikání. A na to se těšíme.
 
Kdy myslíte, že budou banky schopné přijít se stejně dobrým konceptem a službami pro klienty?
Nikdy. Nedokážu si totiž představit, že bych jednoho dne v nějaké bance mohl nakoupit produkt konkurenční banky. A to je přesně to, čím se budeme zásadně lišit od klasických bank a jiných konkurenčních projektů. Čím se mohou ovšem jiné banky přiblížit, je výbava a layout poboček. Nicméně pokud budeme mít tým kolegů, kteří poskytují služby klientům tak, jak si představujeme, budeme mít oproti konkurenci vždy náskok. A to i v případě, že bude mít naše konkurence novější iPady.

Více informací o franšízovém konceptu OK POINT na www.okpointy.cz

 Rudolf Rentsch