OK Point

Hedvika Varcholková působí jako podnikatelka v oblasti financí již 21 let. Před rokem se ale cosi změnilo, s živnostníka se stala franšízantkou a otevřela si finanční a realitní pobočku OK POINT v Plzni. „Na změnu pozitivně reagovalo zejména moje okolí. Najednou si pod mojí prací finanční konzultantky dokázali představit něco konkrétního - finanční pobočku a realitní kancelář,“ vysvětluje franšízantka.


Radit lidem s financemi a realitami není jednoduché povolání. Kromě toho, že se jedná o dynamicky se měnící obory, tak Češi jsou na diskuse o penězích velmi citliví a zejména nedůvěřiví. „Roli v tom hrají jednak konzervativnost Čechů a na druhé straně stále ještě nižší finanční gramotnost, než je třeba zvykem v západních zemích,“ vysvětluje Hedvika Varcholková a dodává: „Pro náš trh je také typické, že jednotlivé finanční segmenty jako pojištění, bankovnictví, reality či investice jsou oddělené. Lidé tak například při koupi nemovitosti a vyřizování jejího financování musí navštívit řadu finančních institucí a realitních kanceláří, aby získali několik konkurenčních nabídek.“

Franšíza OK POINT je naopak postavená na komplexnosti služeb bez ohledu na segment či finanční instituce. Podle franšízantky je to to, co návštěvníky zaujme hned u první návštěvy. V posledních několika letech Češi nejčastěji řeší vlastní bydlení, ale nechtějí trávit hodiny a hodiny hledáním správné nemovitosti, obíháním bank a pojišťoven, shánět právníka.

„Když k nám na OK POINT dorazí zájemce, tak mu nabídneme pomoc s hledáním nemovitosti i s právními službami spojenými s koupí, pomůžeme mu s financováním koupě a připravíme nabídky z více bank a spořitelen, takže nemusí obcházet jednotlivé pobočky. Dále zařídíme pojištění nemovitosti a domácnosti a ostatní zajištění. Vše pro ně  řeší jeden jim známý a důvěryhodný člověk, a to dlouhodobě,“ přibližuje fungování služby Hedvika Varcholková.

Na OK POINTu v Plzni také ve velkém spolupracují s developerskými projekty, pro které zajišťují financování jednotlivými bankami a kompletní servis pro kupující. Pro ně to znamená především méně administrativy a výhodnější nabídku na financování úvěrem díky velkému objemu poskytnutých hypoték v rámci jednoho developerského projektu. A to ocení každý kupující.

„Nikdy jsem nelitovala, že jsem se dala na podnikání. Nedokážu si vůbec představit, že bych byla někdy zaměstnaná. Všem, co uvažují nebo již působí v oblasti financí či realit doporučuji alespoň přemýšlet o vlastní pobočce, protože získají daleko více spokojených klientů a větší prestiž,“ pochvaluje si franšízantka Hedvika Varcholková.

Jenom jeden z deseti podnikatelů by se vrátil zpátky do zaměstnání

Podle průzkumu společnosti Ipsos pochází 83 procent současných podnikatelů a živnostníků ze zaměstnaneckého poměru. Motivací pro odchod ze zaměstnaneckého poměru byly touha po nezávislosti, potřeba svobody a flexibility, případně zajímavá životní příležitost.

„Zhruba polovina z nich s podnikáním změnila obor. Co je ale zajímavější, tak drtivá většina, a to celých 90 procent neplánuje návrat zpět do zaměstnaneckého poměru. Tedy podnikání jim pomohlo se plně  realizovat,“ vypichuje Lenka Šilerová, výkonná ředitelka HR & ERM agentury Ipsos a potvrzuje tak nepřímo slova Hedviky Varcholkové.

Pro lidi, kteří zvažují vlastní podnikání, je možnou variantou franšízový koncept. Na jednu stranu poskytuje jistotu systému franšízora, kdy není třeba se spoléhat jen na sebe, a na druhou stranu nabízí potřebný prostor pro seberealizaci a i vyšší výdělky. 

Hedvika Varcholková
Hedvika Varcholková