OK POINT

Je obložená červeným dřevem, kousek od centra Plzně. Vevnitř se může pochlubit majestátnými oblouky a vzdušně otevřeným prostorem. Před vchodem má frekventovanou zastávku tramvaje. Přesně taková je franšíza OK POINT Lukáše Karlíka v Prešovské 18. Otevřel ji před rokem a půl, takže směle může zhodnotit, co funguje a co ne, a poradit začínajícím franšízantům.


Nenechte se odradit první překážkou

Než franšízu otevřete a přivítáte prvního klienta, budete muset překonat nejednu obtíž. Nechte se odradit hned tou první. U mne například počáteční překážkou bylo to, že jsem nesplňoval podmínku dostatečných výdělků pro otevření OK POINTu. I když moje příjmy, troufnu si říci, byly vysoké, tak je třeba si uvědomit, že jako franšízant najednou máte značné fixní náklady - nájemné za prostor, mzdy pro zaměstnance, další provozní výdaje. Musel jsem se tedy zaměřit na zvýšení zisků a dlouhodobě je udržet. Teprve tehdy se ukázalo, jak moc velká je moje touha otevřít si historicky první OK POINT v Plzni.

Umístění OK POINTu je jedna třetina úspěchu

Nepodceňujte lokalitu, kde se OK POINT nachází. Pokud bude mimo frekventovanou ulici, budou ho klienti špatně hledat. Naše franšíza je kousek od centra Plzně, hned u zastávky tramvaje. Je tu tedy velká koncentrace lidí, což vybízí k tomu aktivně vyjít před franšízu a pozvat kolemjdoucí dovnitř. Navíc ji máme velmi výrazně obloženou červeným dřevem, což na první pohled upoutá již z dálky. Velmi důležité jsou i výrazné výlohy, na nichž lze komunikovat aktuální nabídky a mít umístěný televizní panel.

Franšízant musí začít přemýšlet jako pravý podnikatel

Než jsem si otevřel franšízu, vlastně jsem nebyl podnikatelem v ryzím slova smyslu. Ale to jsem si uvědomil až zpětně. Byl jsem sice osoba samostatně výdělečně činná, ale byl jsem odpovědný hlavně za sebe. Jako podnikatel se začnete cítit až v momentě, kdy plně zodpovídáte za druhé. A to je potřeba si uvědomit, pokud chcete být dobrým franšízantem. Musíte plánovat, kontrolovat, vést, motivovat a hlavně inspirovat. A zároveň obsluhovat klienty. Taky jsem ze začátku tápal a hledal ten správný přístup, který bude vyhovovat jak mně, tak i mým zaměstnancům. To je normální. Jednoho dne ho najdete a budete fungovat jako sehraný tým. Co ale určitě nefunguje, je si myslet, že stačí franšízu otevřít, posadit do ní pracovníky a pak už jen čekat na výdělek a chodit na občasné kontroly.

Postupné cíle vás dovedou k tomu velkému

Chtít všechno najednou je jako sníst dvojitý cheeseburger na jedno kousnutí. Zaskočí vám a můžete se i zalknout. I na našem OK POINTu jsme postupovali krok za krokem. Začínali jsme s komplexním finančním plánem, který jsme rozšířili o realitní služby. Ty jsme ze začátku nedělali. Rozšíření služeb nám přivedlo další klienty. Naše služby pojímáme jako komplexní servis od rezervace nemovitosti, po srovnání hypoték, investice na předčasné splacení, pojištění nemovitosti a rizik… Teď jsme ve fázi, kdy je čas na rozšíření týmu, postupně bych chtěl na OK POINTu nové obchodní konzultanty. Až se zapracují, tak bude čas na další expanzi. Mám sen, velký cíl, do dvou let si otevřít další OK POINT v některém z menších měst v sousedství Plzně.

Využijte potenciálu OK POINTu naplno

Tak jak je koncept franšízy OK POINT postaven, skýtá obrovský obchodní potenciál. Vždyť kde můžete na jednom místě nabídnout bankovní, finanční a realitní služby? To přináší klientům velkou časovou úsporu. Dalším velkým triumfem je výběr z mnoha finančních institucí na trhu. Využijte toho. Velmi nám v akvizicích pomohl i vkladomat. Hodně ho využívají klienti mBank, a když už vstoupí na půl cesty do zádveří, ujděte i vy tu půlku cesty k nim a oslovte je. Všímejte si také, kdy k bankomatu chodí. U nás to bývá i po zavíracích hodinách, takže uvažujeme ve vybraných dnech o změně otevírací doby, která by vyšla víc klientům vstříc.

Lukáš Karlík