Alternativní popis obrázku
Obliba franchisového způsobu podnikání v České republice rok od roku roste. Potvrzují to jak nejnovější data z trhu, tak i samotní majitelé franchisových konceptů. A právě na vznik nových franchisových sítí se mimo jiné zaměří letošní, v pořadí již 14. ročník konference Franchising Forum 2016.

Letošní konference s podtitulem „Krok za krokem k franchise“ se uskuteční ve čtvrtek 26. května 2016 v konferenčních prostorech v budově OK System (Na Pankráci 125, Praha 4). Jejím cílem je informovat návštěvníky o tom, co je třeba nejen k vytvoření kvalitního franchisového konceptu, ale také k jeho správnému fungování.

Odborníci na téma franchisingu seznámí publikum nejen s aktuální vývojem na trhu, ale také s tím, jak na tvorbu franchisového manuálu, na komunikaci s médii a marketing. Součástí programu bude také několik odborných panelových diskuzích, ve kterých zasednou zástupci franchisových sítí. Se svými zkušenostmi s franchisingem se podělí například Franchise Manager společnosti McDonald´s Czech and Slovak Republic Petr Zlínský, majitel sítě OXALIS Petr Zelík, manažer projektu OK POINT Radim Štantejský nebo franchisová manažerka sítě Uzenářství Chodura Hana Zapletalová.

Jedna z diskuzí bude věnována zkušenostem z praxe samotných franchisantů. Diskutovat budou zejména o tom, jak důležitá je role lokálního marketingu na úspěch jednotlivých franchisových poboček. Svěří se také se svými zkušenostmi s podnikáním pod zavedenou značkou, odhalí, s jakými problémy se musí při vedení franchisové pobočky vypořádávat, a jakou podporu jim poskytuje jejich franchisor. Účastníci Franchising Fora budou mít samozřejmě prostor pro to, se všech panelistů na cokoli zeptat.

Letos poprvé bude součástí konference Franchising Forum 2016 také předávání cen soutěže Franchisa roku. Pro 1. ročník soutěže vyhlásila ČAF tři soutěžní kategorie. Kategorie Franchisor roku ocení kvalitní tuzemský nebo zahraniční koncept. Ve druhé kategorii Skokan roku má šanci uspět koncept, který v uplynulém roce otevřel nejvíce franchisových poboček. V rámci kategorie Cena ČAF za podporu a rozvoj franchisingu, kdy cenu uděluje Správní rada Asociace, bude oceněn projekt, jež se zasloužili o pozitivní rozvoj franchisingu u nás.

„Záměrem soutěže Franchisa roku je zviditelnění franchisingu jako jedné z možných, prosperujících a solidních forem podnikání a představení kvalitních franchisových konceptů, které fungují na bázi čistého franchisingu a dodržují Etický kodex franchisingu. Chceme cíleně udělit ocenění těm konceptům, které představují kvalitu na trhu, mají dobré výsledky a dodržují pravidla Etického kodexu evropského franchisingu,“ říká prezident České asociace franchisingu Jan Gonda.

O titul Franchisor roku se utká pět značek, které postoupily do druhého finálového kola. Jde o gastronomické řetězce Bageterie Boulevard, CrossCafe a Ugova čerstvá šťáva, síť obchodů s čajem a kávou Oxalis a společnost Novodobá sanitka, která zajišťuje přepravu nemocných k lékaři či do nemocnic. Z těchto pěti finalistů vzejde po absolvování osobních rozhovorů s porotci soutěže vítěz, který získá nejen titul, ale také mimo jiné i roční členství v České asociaci franchisingu zdarma.

Informace, program a registrace konference FRANCHISING FORUM 2016:

http://www.czech-franchise.cz/franchising-forum-2016-aneb-krok-za-krokem-k-franchise

O soutěži Franchisa roku:

Hlavním cílem soutěže Franchisa roku je popularizace franchisového způsobu podnikání. Organizátorem soutěže je nezisková profesní organizace Česká asociace franchisingu (ČAF), která na národní úrovni sdružuje poskytovatele franchisingu a jeho odborníky. ČAF vznikla v roce 1993 a jejími členy jsou jak velké a známé mezinárodní značky, tak i menší tuzemské franchisové systémy. Asociace je členem Evropské franchisové federace a Světové franchisové rady. O posouzení ekonomických dat přihlášených franchisových značek se postarala společnost KPMG. Významným partnerem soutěže je UniCreditBank Expres, partnerem kategorie Skokan roku je franchisový koncept OK POINT. Dalšími partnery jsou Creditas, SmartBuzz, Noerr a KPMG. Hlavními mediálními partnery jsou Ekonom, Hospodářské noviny, portál Franchising.cz a magazín Vlastní firma FRANCHISING. Mediálními partnery jsou např. ČIANEWS, BUS TV, Brands & Stories, MARKETING SALES MEDIA, MEDIA PLANET nebo Marketing & Media. Hlavním internetovým partnerem je portál TopFranchising.cz.