Alternativní popis obrázku

Podíl tuzemských značek na českém franšízovém trhu neustále roste. Na začátku letošního roku tvořily české franšízové značky 65 % trhu, což představuje meziroční nárůst o 7 p.b. Neznamená to však, že by se zahraniční sítě o náš trh nezajímaly, nebo by z něj dokonce odcházely. Vyplývá to z Reportu franchisingu Česká republika 2015, který každoročně zpracovává společnost PROFIT system franchise services.


Zahraniční značky si udržují konstantní růst, ale jejich podíl rok od roku klesá. „Domníváme se, že tento trend, který svědčí o určité vyzrálosti tuzemského franšízového trhu, bude stále pokračovat. Dnes víme, že Česko je pro zahraniční sítě stále atraktivní. V poslední době odhalilo svůj záměr o vstup hned několik zahraničních značek,“ říká Marek Halfar, ředitel poradenské společnosti PROFIT system franchise services.

Důvodem, proč podíl českých značek roste, je fakt, že stále více tuzemských podnikatelů již vnímá rozvoj prostřednictvím franšízových licencí jako atraktivní způsob expanze. Díky němu totiž mohou proniknout i do regionů, ve kterých by se jim nevyplatilo budovat pobočky vlastní.

Více se dočtete v přiložené tiskové zprávě.

Přiložené soubory: