Ok Point logo

Psal se 15. prosinec 2015 a v Praze v Klimentské ulici byl otevřen první OK POINT. Koncept pobočky, kde na jednom místě může klient vyřešit finanční, bankovní a realitní služby, si během čtyř let získal u klientů velkou oblibu. O tom svědčí celkových 45 otevřených poboček napříč celou republikou.


Projekt vlastních poboček začal Broker Consulting připravovat již v roce 2014, inspirací tohoto ryze českého franšízového konceptu byla západní Evropa. Tam je běžné, že jednotlivé banky prodávají konkurenční produkty. Jdou do otevřené soutěže a snaží se v ní ukázat, že právě ony mají ve své oblasti nejvýhodnější služby. U nich je na prvním místě zákazník. A právě tento proklientský přístup a sloučení finančních, bankovních a realitních služeb na jedno místo je základem franšízového konceptu Broker Consulting.

„Myslím, že je to o přístupu ke klientovi. Každý klient, který přijde k nám na OK POINT, hned pozná, že se mu opravdu chceme věnovat. Musí vědět, že jakmile přijde, tak se zodpovědně postaráme o jeho finance či reality,“ vysvětluje Lukáš Kubík, franšízant OK POINTu Ostrava a OK POINTu Olomouc, a dodává: „Finanční plán je u nás standardem, stejně jako výběr řešení napříč celým trhem. Klient musí vědět, že naše nezávislost znamená, že „nekopeme“ jenom za jednu společnost, za jednoho akcionáře, ale za něj, za klienta. Právě takový přístup zajistí jeho spokojenost, která se přetaví v pozitivní reference, a ty přinesou další klienty.“

15 procentní podíl na provizích

Po čtyřech letech od otevření první pobočky se OK POINTy podílejí na přijatých provizích Broker Consulting 15 procenty. Jak potvrzují sami provozovatelé, tak právě prodej realit ve spojení s navazujícími finančními službami na pobočkách funguje nejlépe, právě tyto služby klienti nejčastěji vyhledávají.

Radek Husák, franšízant OK POINTu Brno Vídeňská, to komentuje: „Velmi se nám osvědčil koncept, že když máme nějakou nemovitost v nabídce, tak manželka Soňa se na prohlídkách s klienty baví nejenom o té konkrétní nemovitosti, ale i o jejich finančních možnostech. Jak plánují koupi nemovitosti financovat. Funguje to i obráceně, s prodávajícím řešíme možnost investice, případně financování nákupu další nemovitosti. S manželkou se skvěle doplňujeme. Víme, jaké jsou naše silné stránky a ty rozvíjíme – já finance a manželka reality.“

Nejúspěšnější franšízanti provozují dva až tři OK POINTy

Pobočky OK POINT pokryly celou českou republiku, ve větších městech jich je několik. V Praze jich najdou klienti nejvíce, celkem jedenáct, v Brně tři a Ostrava s Plzní mají po dvou obchodních místech. Na konci prosince se pak počet poboček v hlavním městě zvedne na dvanáct, připravuje se otevření OK POINTu Praha Opatov.

Marek Berbr, franšízant OK POINTu Třinec, OK POINTu Frýdek-Místek a OK POINTu Ostrava-Poruba, k tomu říká: „Mít jeden nebo tři OK POINTy je opravdu rozdíl. Důležitá je ale vytrvalost a touha něčeho dosáhnout. A to my s bráchou máme.“ A jeho bratr, Aleš Berbr, ho doplňuje: „Co je pro chod jednotlivých poboček klíčové? Mít pro každou z nich loajální a kvalitní zaměstnance, které práce baví a naplňuje. Na které se můžete spolehnout a které váš byznys dále rozvíjejí. Takové lidi si hýčkejte. Na druhou stranu je třeba se nebát rozloučit s lidmi, kteří do konceptu nezapadají, a nebát se to udělat včas.“

Součástí konceptu jsou už od jara 2016 vkladové bankomaty, které na pobočky přivádějí další lidi, zejména z ulice. Franšízanti jej využívají pro oslovení nových potenciálních klientů. Že tento systém v praxi funguje, potvrzuje i Soňa Husáková, franšízantka OK POINTu Brno Vídeňská: „Mojí radou na úspěch je jednoduše mluvit. Oslovit každého, dát o sobě vědět. A právě vybavení pobočky nám v tom pomohlo. Opravdu jsme oslovili všechny, kteří vešli na naši pobočku s poptávkou služeb, třeba i jen výběru peněz.“

Koncept OK POINTů se i nadále rozšiřuje, aktuálně je vytipovaných 25 volných lokalit, kde Broker Consulting plánuje rozšíření pobočkové sítě. Základní vstupní kapitál je již od 300 tisíc korun. Za něj franšízant může získat moderní bankovní, finanční a realitní pobočku. A jaký by měl budoucí franšízant být?

„Tým ve mně musí vidět lídra a já naopak musím vědět, že se na tým mohu spolehnout za všech okolností. Jako franšízantka pro ně musím být vzorem, který následují. Musím vědět, co po týmu chci, jaké očekávám výsledky a jak k nim ten který člen týmu konkrétně přispěje. To vnímám jako nejdůležitější. Budování silného týmu fungujícího na principu důvěry je pro mne klíčové,“ shrnuje závěrem Jitka Přibylová, franšízantka OK POINTu Praha Klimentská, OK POINTu Praha Karlín a OK POINTu Praha Waltrovka.

Jana Přibylová
Lukáš Kubík
Aleš a Marek Berbrovi
Soňa a Radek Husákovi